Skuteczność reklam w tramwajach.
Kto z nas lubi oglądać reklamy? Pewnie znajdzie się naprawdę niewiele osób, które z pełnym przekonaniem powiedzą: TAK! Zazwyczaj widząc rozpoczynające się w telewizji reklamy, szybko i bez zastanowienia zmieniamy kanał. Wszystko byleby nie musieć patrzeć na kolejną reklamę środków czyszczących czy tabletek na ból głowy. A jakbym powiedziała wam teraz, że reklamy otaczają nas wszędzie i zdecydowanie nie są transmitowane jedynie w telewizji czy radiu? Reklama w tramwajach cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Na długich trasach, gdy mamy okazję usiąść, często nie wiemy co ze sobą zrobić i jeśli nie mamy akurat nic ciekawego do przeczytania czy obejrzenia na telefonie komórkowym, zazwyczaj wybieramy, albo patrzenie na znikający za oknem krajobraz, albo właśnie na reklamy. Może robimy to instynktownie i nie do końca świadomie, ale nasz wzrok szybko zostaje przyciągnięty przez kolorowe plakaty informujące nas o różnych akcjach społecznych czy też o zagrożeniach jakie mogą spotkać nas podczas jazdy środkiem komunikacji miejskiej takich jak kradzież czy nagłe zepsucie pojazdu. Kolorowe plakaty wręcz krzyczą do nas, żebyśmy uważnie im się przyjrzeli. Taki sam cel osiągają ekrany, które wyświetlają ciągi reklam społecznych lub tak jak w przypadku kolorowych plakatów, reklam na temat zagrożeń. Na dole ekranu zazwyczaj pojawiają się numery alarmowe jakie należy wybrać w przypadku nadzwyczajnej sytuacji. Dzięki temu reklama w tramwaju staje się naprawdę niezbędna i ma działanie edukacyjne.