Rodzaje reklam outdoorowych
Mimo że reklama w Internecie zyskuje coraz większe znaczenie, to reklamy outdoorowe wciąż mają swoje zastosowanie i zwracają uwagę potencjalnych konsumentów. W końcu trudno nie zauważyć wielkiego billboardu wystawionego na ulicy czy plakatu wywieszonego na przystanku autobusowym, nie wspominając o samym autobusie, który niejednokrotnie również jest obklejony reklamami.
Wśród reklam outdoorowych szczególnym powodzeniem cieszy się reklama wielkoformatowa. Jako że zajmuje powierzchnię co najmniej 100 m2 i najczęściej rozwiesza się ją na całych budynkach lub rusztowaniach, to już z daleka zwraca uwagę potencjalnego konsumenta i sprawia, że ma on czas na dokładne zapoznanie się treścią reklamową oraz zapamiętanie płynącego z niej przekazu.
Niestety reklama wielkoformatowa nie jest zbyt wygodna, dlatego znacznie częściej widuje się billboardy, np. zawieszone na specjalnych powierzchniach reklamowych. Stawia się je przy drogach lub wiesza na budynkach, więc przyszły klient często je widuje i ma szansę zapamiętać, co pozytywnie wpływa na wybory zakupowe.
Dla osób przemieszczających się pieszo lub komunikacją miejską przygotowano citylighty, czyli podświetlone plakaty umieszczone za szybą lub pleksi. Stawia się je na chodnikach lub na przystankach autobusowych. Dzięki temu osoby oczekujące na swój środek transportu mają okazję dokładnie zapoznać się z przekazem reklamowym. Niejednokrotnie to właśnie citylighty zawierają najwięcej treści, ponieważ to na nich najdłużej zatrzymuje się wzrok potencjalnego klienta.