Reklamy, reklamy…
Reklama to niewątpliwie znak naszych czasów i chyba nie ma w tym stwierdzeniu cienia przesady. Jeśli ktoś miałby w tym względzie jakieś wątpliwości, niech tylko rozejrzy się nawet tylko w swoim najbliższym otoczeniu, a chyba szybko przekona się, że tak jest w istocie. Mamy ją dosłownie wszędzie: w internecie, w prasie, w radiu czy w telewizji. Do tego dochodzą jeszcze bardzo popularne gadżety reklamowe oraz reklama zewnętrzna. Warto chwilę zatrzymać się nad tym ostatnim rodzajem reklamy, bo może nie wszyscy wiedzą, o co chodzi. Tak więc reklama zewnętrzna to wszelkiego rodzaju billboardy, szyldy, neony czy nawet roll-upy. Reklama zewnętrzna doskonale sprawdza się w przypadku dużych kampanii promocyjnych czy społecznych. Sugestywne hasła czy obrazy umieszczone na wielkich billboardach robią swoje i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Któż z nas nie pamięta uderzającego obrazu zmaltretowanej kobiety i hasła; „Bo zupa była za słona”? To działa, a właściwie porusza i zmusza do refleksji.
Skoro już jesteśmy przy temacie reklamy, warto uświadomić sobie jeszcze jedną rzecz, a mianowicie, zasady, wg których buduje się każdy komunikat reklamowy. Otóż, chodzi tutaj o tzw. schemat AIDA. Po pierwsze, reklama ma przede wszystkim zwrócić uwagę odbiorcy na konkretny produkt. Po drugie, ma zainteresować nim potencjalnego nabywcę. Po trzecie, powinna wzbudzić w kliencie pragnienie posiadania danej rzeczy. Po czwarte, ma sprawić, że klient po prostu zakupi dany produkt. Oto cała istota każdej reklamy i warto to wiedzieć.