Telesprzedaż

Telemarketing jest narzędziem reklamy. Praktycznie każdy sektor gospodarki wykorzystuje taką formę promocji. Telesprzedaż umożliwia udzielania informacji (zazwyczaj na infolinii), sprzedaż, przyjmowanie zamówień i reklamacji, umawianie spotkań oraz badanie potrzeb klienta. Obecnie branża telemarketingu szybko się rozwija. Niewątpliwie jest to skuteczny sposób reklamowania produktów i usług. Swoim zasięgiem dociera do szerokiego grona klientów. Za swój główny cel telemarketing obrał sobie zdobywanie nowych klientów oraz ich utrzymanie. Zazwyczaj jest to forma kontaktu z konsumentem za pomocą telefonu. W Polsce telesprzedaż zaczęła się rozwijać w połowie lat dziewięćdziesiątych.
Formy telemarketingu możemy podzielić na:
– bezpośrednią, czyli osobista sprzedaż sprzedaż produktu przez telefon;
– pośredni, czyli oferty, które są automatycznie kierowane przez telefon.
Główną zaletą telemarketingu jest oszczędność czasu, czyli nie trzeba z daną ofertą jechać do danego klienta, dzięki czemu oszczędzamy także pieniądze.