Wręczany klientom czy pracownikom prezent także może spełniać rolę reklamy. Do tego bardzo skutecznej. Tak jak producenci bronią się jakością swoich produktów, tak również pracownicy mogą zdobyć uznanie przełożonych jednym profesjonalnym prezentem. Podobnie jest w relacjach prywatnych, gdzie każdy wręczany podarek wiele mówi o samym wręczającym, jak również jego stosunku do odbiorcy. Aby zrobić dobre wrażenie i wyrobić sobie samemu markę, nie jest potrzebna agencja reklamowa Kraków. Wystarczy rozeznanie w temacie, co lubi osoba, której chce się wręczyć prezent. Taką wiedzę należy wykorzystać w czasie wybierania podarku. Im bardziej oryginalny, unikatowy i trafiony, tym lepszą reklamę można sobie zrobić. Chociażby u przyszłych teściów. Nie tylko handel stoi na reklamie. Niemal na każdym kroku ludzie chcą się wypromować. Używają do tego różnych narzędzi, między innych wręczanych prezentów. Zwyczaj ten przejęli również przedsiębiorcy, którzy zaczęli obdarowywać swoich współpracowników oraz klientów.