Etykiety

Etykieta jest wyrobem, który pozwala zidentyfikować dany produkt. Etykiety mogą mieć różnorodne kształty, jak i różny materiał, z jakiego są zrobione. Etykiety ze względu na tworzywo możemy podzielić na:
– papierowe,
– foliowe,
– zrobione z folii przeźroczystej,
– zrobione z papieru termotransferowego.
Różnią się także techniką druku. Drukowanie etykiet jest podstawową częścią marketingu i reklamy. Aby produkt wyprodukować, powinniśmy go w ciekawy sposób przedstawić, a także nadać mu interesujące logo. Etykiety mają na celu przyciągać wzrok konsumentów, więc powinna się wyróżniać kolorystyką, zawartą informacją – krótką i treściwą, ciekawym kształtem, itp. Obecnie najczęściej są wykorzystywane etykiety samoprzylepne. Natomiast inne rodzaje to: etykiety IML, SSL, owijkowa, wielostronicowa, reaktywna, VOID, klejona na mokro, z nadrukiem lustrzanym.
Co ciekawe, etykiety mogą być także elementem kolekcjonerskim. Często przedstawiają zapomniane już informacje na temat danego artykułu, np. piwa.