Myśląc o konkurencji między firmami, wielu osobom przychodzi na myśl półka sklepowa. Tymczasem, od kilkunastu lat obserwujemy inny wymiar konkurencji, jakim jest ta wirtualna, gdzie walka o klienta rozgrywa się w sieci. To właśnie dlatego mówi się, że pierwszym krokiem promocji powinna być dobra strona internetowa. Najlepiej jeszcze, jeśli będzie ona pozycjonowana. Jeśli chcemy uzyskać szybkie efekty i znaleźć się wysoko w wyszukiwarce, najlepiej wykupić kampanie AdWords. One spowodują, że nasza strona będzie na jednej z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Na pewno pozycjonowanie w ten sposób jest droższe od standardowego – naturalnego. Kiedyś kampanie AdWords nie były tak skuteczne. Ludzie widząc duży napis reklama nad trzema pierwszymi stronami w wynikach wyszukiwania – rezygnowali z klikania w nie. To dlatego wyniki wyszukiwania z kampanii AdWords zmieniły swoją postać i teraz w zasadzie trudno jest je odróżnić od tych wynikających z pozycjonowania naturalnego. Dlatego właśnie tego typu kampanie odnoszą coraz to lepsze efekty.