Prowadzenie interesu w Internecie jest obecnie równie wymagające (a może już nawet bardziej), co realizowanie tego zadania w konserwatywny (tj. bez użycia sieci) sposób. Każdy człowiek interesu pragnie, by jego firma przynosiła realne korzyści, a także dawała poczucie stabilizacji i prestiżu. Szczęściu trzeba jednak pomóc, aby dojść do powyższego celu na pewno trzeba się wspomagać odpowiednią promocją.
Jak jednak wybrać odpowiednie kanały marketingu w sieci? Monitoring opinii internautów pośpiesza z pomocą. Sieć wraz z mediami społecznościowymi możemy już pomału określić, jako piątą władzę, której moc ciągle rośnie. Monitorowanie Internetu, to przede wszystkim skuteczny algorytm statystyczno ? ekonometryczny docierania do wyrażeń odnoszących się bezpośrednio do działalność oferowanej przez twoje przedsiębiorstwo.
W sieci umieszczane są opinie zarówno byłych, obecnych i potencjalnie przyszłych Klientów. Opinie te są anonimowe, a dzięki temu szczere. Dzięki odpowiedniemu monitorowaniu można więc rozpoznać, na czym tym Klientom zależy, a następnie dopasować usługi do ich preferencji.